Základní suroviny, z kterých byste měli čerpat protein

Naše stravování se skládá ze tří hlavních makroživin. Bílkoviny, sacharidy a tuky.

Proč jsou pro nás bílkoviny důležité? Bílkoviny jsou základním stavebním kamenem všech našich tkání. Přispívají k regeneraci svalů a také k jejich růstu. Proto slovo bílkoviny, nebo proteiny, slyšíme především ve spojitosti se sportovci a jejich jídelníčkem. Ale každý z nás je potřebuje mít v dostatečném množství zařazené do svého jídelníčku. Poměr všech tří makroživin by měl být vždy vyvážený. Bílkoviny mají navíc ze všech tří nejvyšší sytící efekt, takže jídlo, které obsahuje hodně bílkovin vás také na delší dobu zasytí.

vejce

Z jakých zdrojů bychom tedy měli čerpat bílkoviny?

Nejlépe, pokud je čerpáme ze základních surovin, které nejsou průmyslově zpracované. Nejvyšší obsah bílkovin mají potraviny jako kuřecí, vepřové a hovězí maso, ale také krůtí či zvěřina. Dále nejrůznější ryby a mořské plody. Významným zdrojem jsou také vejce, které jsou skvěle variabilní a můžete si je upravit na desítky způsobů. Proteiny můžete doplnit i kvalitní šunkou, dávejte si však pozor na obsah soli a na to, aby měla co nejvyšší procento masa. Skvělé jsou také mléčné výrobky, jako tvarohy či bílé jogurty.

maso

Pokud nezvládáte obsah proteinu doplnit běžným stravováním, můžete sáhnout po potravinách, které mají v sobě přidaný extra protein. K tomu se uchylují zejména sportovci s velmi aktivním životem, kteří dodržují vysokoproteinovou dietu. Proteiny můžete doplnit například proteinovým nápojem. Ten se připravuje z proteinového prášku, který bývá ochucen nejrůznějšími příchutěmi. Balení bývá doplněno odměrkou, kterou si odsypete požadované množství a jednoduše prášek smícháte s vodou či mlékem. Promíchání doporučujeme pomocí šejkru, abyste se vyhnuli riziku, že ve vašem nápoji budou hrudky. Dále lze zakoupit i různé proteinové tyčinky, kaše, pudingy a další výrobky.

Tento záznam byl publikován v Zboží . Uložit odkaz do záložek.